Microsoft MVP for Developer Technologies(.NET)を再々々々々々々々々々々々々受賞しました

Microsoft MVPは一年ごとに再審査されるのですが、今年も更新しました。2011年から初めて14回目ということで、長い!のですが、引き続きC#の最前線に立ち続けられていると思います。以下、審査用書類に出した、審査期間での実績一覧です。

OSS New

  • MagicPhysX
    .NET PhysX 5 binding to all platforms(win, osx, linux) for 3D engine, deep learning, dedicated server of gaming.
  • PrivateProxy
    Source Generator and .NET 8 UnsafeAccessor based high-performance strongly-typed private accessor for unit testing and runtime.
  • Utf8StringInterpolation
    Successor of ZString; UTF8 based zero allocation high-peformance String Interpolation and StringBuilder.
  • R3
    The new future of dotnet/reactive and UniRx.
  • Claudia
    Unofficial Anthropic Claude API client for .NET.
  • Utf8StreamReader
    Utf8 based StreamReader for high performance text processing.

OSS Update

  • StructureOfArraysGenerator
    Structure of arrays source generator to make CPU Cache and SIMD friendly data structure for high-performance code in .NET and Unity.
  • Ulid
    Fast .NET C# Implementation of ULID for .NET and Unity.
  • ZLogger
    Zero Allocation Text/Structured Logger for .NET with StringInterpolation and Source Generator, built on top of a Microsoft.Extensions.Logging.
  • ZString
    Zero Allocation StringBuilder for .NET and Unity.
  • MessagePack-CSharp
    Extremely Fast MessagePack Serializer for C#(.NET, .NET Core, Unity, Xamarin).
  • ObservableCollections
    High performance observable collections and synchronized views, for WPF, Blazor, Unity.
  • UnitGenerator
    C# Source Generator to create value-object, inspired by units of measure.
  • MemoryPack
    Zero encoding extreme performance binary serializer for C# and Unity.
  • csbindgen
    Generate C# FFI from Rust for automatically brings native code and C native library to .NET and Unity.
  • DFrame
    Distributed load testing framework for .NET and Unity.
  • MessagePipe
    High performance in-memory/distributed messaging pipeline for .NET and Unity.
  • UniTask
    Provides an efficient allocation free async/await integration for Unity.

Speaker

Book

世界中見てもこんだけ叩き出してる人間いないので、これだけやってれば、満場一致で更新でいいでしょう。はい。自分で言うのもあれですが。あれ。

期間中で言うとR3が大型タイトル(?)です。また、Updateのほうも大型リニューアルとしてZLogger v2は相当力の入ったものになっています。今年の範囲だと、こないだ出したConsoleAppFramework v5や、近いうちにリリースされる(はず)のMessagePack for C# v3といった計画も控えています。なお、MagicOnionは現在メンテナーじゃないので実績に含めてはいないのですが、引き続きアクティブに開発されています!

ところで、このサイトも地味に更新されていて(自作のC#製静的サイトジェネレーターで作られています、ハンドメイド!)、ついに全文検索が搭載されました!上のほうのインプットボックスがそれになっているので、ぜひ試してみてください。ちょっと引っ掛かり方が変な可能性も高いですが、そこは検索ライブラリの仕様なので、いつか改善されるでしょう。多分きっと。

Profile

Yoshifumi Kawai

Cysharp, Inc
CEO/CTO

Microsoft MVP for Developer Technologies(.NET)
April 2011
|
July 2025

X:@neuecc GitHub:neuecc

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